سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلي پيام‌رسان پارسي بلاگ پست الکترونيک درباره اوقات شرعي
بازديد امروز : (2) ، ديروز: (9) ، كل بازديدها:(148157)

92/8/9
9:43 ص

خدا به هیبت یک زن فرود می آید

و نسل سینه زنان به وجود می آید

و زن اگر که توئی ما کداممان مردیم ؟!!!

اگر تو روح زنی زن پرست میگردیم

دوباره طرح تو در ذهن من مجسم شد

برایم آیهء توحیدی ات مسلم شد

در آسمان عدم دو سه قطره از اشکت

به خاک پست نبودن چکید و آدم شد

 

 

برای مشاهده ادامه شعر به آدرس shafiemahshar.ir مراجعه کنید.


  

92/8/6
11:47 ص

ازدواج امیر المؤ منین على علیه السلام با ام البنین سلام الله علیها  

پس از آنکه امیر المؤمنین على بن ابى طالب علیه السلام به سوگ پاره تن و ریحانه رسول خدا محمد بن عبد الله صلى الله علیه و آله یعنى سرور زنان عالمیان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه شهیده راه ولایت و امامت نشست ، برادرش عقیل بن ابى طالب علیه السلام را که آشنا به انساب عرب بود، فرا خواند و از او خواست برایش همسرى از تبار دلاوران برگزیند تا پسر دلیرى براى مولا به ارمغان آورد که سالار شهیدان حسین بن على علیه السلام را در کربلا یارى کند.
عقیل ، ام البنین کلابیه علیه السلام را براى حضرت على علیه السلام برگزید که قبیله و خاندانش ، بنى کلاب ، در شجاعت بى مانند بودند.  بنى کلاب از حیث شجاعت و دلاورى در میان عرب زبانزد بودند، ولبید درباره آنان چنین سروده است ما بهترین زادگان عامر بن صعصعه هستم و کسى بر این ادعا خورده نمى گرفت . الو براء، همبازى نیزه ها (ملاعب الاءسنة )، که در عرب در شجاعت مانند او را ندیده بود، از همین خاندان است .
حضرت امیر المؤ منین علیه السلام این انتخاب از پسندید و عقیل را به خواستگارى نزد پدر ام البنین سلام الله علیه فرستاد. پدر، خشنود از این وصلت مبارک ، نزد دختر خود شتافت و او نیز با سر بلندى و افتخار پاسخ مثبت داد و پیوندى همیشگى بین وى و مولاى متقیان على بن ابى طالب علیه السلام برقرار شد. امام علیه السلام در همسر عقلى سترگ ، ایمانى استوار، آدابى والا و صفاتى نیکو مشاهده کرد و او را گرامى مى داشت و از صمیم قلب در حفظ حرمت او کوشید.

 

برای مشاهده ادامه مطلب به آدرس shafiemahshar.ir مراجعه کنید.


  
مشخصات مدير وبلاگ
 
حديث روز







 







عناوين يادداشتهاي وبلاگ
نوا

وفات حضرت فاطمه معصومه(س)

بايگاني
 
صفحه‌هاي ديگر
خبرنامه
 

نام شما    
ایمیل شما


Powered by WebGozar

لوگوي دوستان
 
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسي بلاگ توسط تيم پارسي بلاگ